Over ons

Bedrijfsgeschiedenis
 

tim_kids

 

 

Hoe begon alles en hoe zijn wij  trendsetter onder de pashmina handelaars in het internet geworden?
 

2001 bedrijfsoprichting  – Hoe uit een souvenir een business idee werd


2003 opbouw van een persoonlijk netwerk met de fabrikanten in Nepal en het invoeren van permanente kwaliteitstests


2007 oprichting van de Bellona Frankfurt GmbH – verbeterde presentie in het internet
 
 
Het begin

Toen ik in de herfst van 2001 van een trekking tour door de Himalaya naar de wirwar van Kathmandu terug was gekeerd, zocht ik dringend een cadeautje voor mijn vriendin. Nadat ik in Thamel, een populaire touristenwijk in de hoofdstad, niets passends had gevonden, had ik uiteindelijk succes in een oude wijk in de buurt van mijn hotel: In een kleine manufactuur kocht ik een rode, dunne cashmère doek met gedraaide franjes.
 


Het rode doek – de naam „pashmina“ prentte zich eerst later in mijn geheugen – zorgde na mijn terugkeer naar Duitsland voor enthusiasme en grote resonantie, niet alleen bij mijn vriendin. Bij mijn volgende reis naar Nepal had ik niet alleen mijn slaapzak  in mijn bagage maar ook een lange boodschappenlijst.
 


 

Zakelijke contacten in Nepal


In de zomer van 2003 begon ik met cashmère doeken te handelen.
 


In Nepal had ik de gelegenheid om in ervaring te brengen, hoeveel werk en vaardigheid nodig is om een goede en echte pashmina sjaal te vervaardigen. Naast de onvervalste handenarbeid was het ook de geschiedenis van de doeken uit Kasjmir die me fascineerde:
 


Sinds eeuwen zijn de cashmère wol en de producten ervan het kostbaarste, wat het dak van de wereld te bieden heeft. Reeds in de klassieke oudheid verstond men het, doeken te weven die in de wereld naar hunsgelijke tevergeefs zochten. Nergens vindt men doeken die fijner en warmer zijn dan de nepalesische cashmère doeken. Mijn doel was het om  aan de grote traditie van de cashmère doeken in de 19e eeuw aan te knopen. Toentertijd golden de “shawls” die uit de Britse koloniën naar Europa werden ingevoerd, als exotische luxeartikelen, die zo kostbaar waren als edelstenen: Voor goed afwerkte stukken van pure cashmère betaalde de kleine kring van de “vermogenden” enorme bedragen, die men zich in onze tijd niet meer kan voorstellen. 
 


Zoals ik bij mijn activiteit als handelaar gauw moest vaststellen, wordt tenminste een traditie uit de goede oude tijd voortgezet: Bij cashmère doeken wordt meedogenloos vervalst en bedrogen. Mijn concept was om van de eerste dag aan compromisloos alle verleidingen uit de weg te gaan. Kwaliteitsbenamingen zoals “goud” en “zilver” (resp. “A”, “B”en “C”) zult u bij mijn doeken tevergeefs zoeken. Want wij handelen uitsluitend met laboratoriumgetest en absoluut zuiver materiaal.
 


Bellona Frankfurt GmbH

De getallen zijn het bewijs voor ons succes: Duizenden klanten op alle vijf continenten en talrijke gerenommeerde ondernemingen konden zich reeds van de kwaliteit van onze cashmère producten overtuigen.


In januari 2007 werd Bellona Frankfurt GmbH met zetel in Frankfurt am Main opgericht. Het nieuwe kantoor van het bedrijf bevindt zicht in de buurt van de Frankfurter dierentuin. 


Kort geleden kon ik ook de domeinnaam www.pashmina-original.nl laten registreren en zodoende wordt het assortiment vanaf 2007 in een nieuw design gepresenteerd. In de loop van het jaar zullen wij de pagina’s uitbreiden en de klanten inzicht in materiaal, mode, geschiedenis, techniek en oorsprong van de pashmina’s geven.

 

Bedrijfsfilosofie
 

Het geheim van het succes van Pashmina.de: Goede prijzen voor uitstekende kwaliteit


Wij zijn steeds op zoek naar het beste cashmère doek. Een proces zonder einde. In de loop der jaren hebben mijn team en ik – ook door een paar buiklandingen – belangrijke ervaringen gemaakt, die ons hebben geholpen om de beste en betrouwbaarste wevers in hun vak te vinden. Alle leveranciers werden zorgvuldig uitgekozen, ook om zeker te stellen dat de productieomstandigheden humaan zijn. Wij houden daarom ook steeds persoonlijk contact. Permanente laboratoriumstests en de excellente zakelijke verbindingen helpen ons om producten van constante kwaliteit aan te bieden. Een kwaliteit op die wij zeer trots zijn.
 


Naast de kwaliteit speelt natuurlijk ook de prijs een belangrijke rol bij een beslissing vóór of tegen een product. Wij trachten onze winstmarge en daardoor ook de prijzen voor onze klanten zo laag mogelijk te houden. Ons concept van directverkoop en het afnemen van grote hoeveelheden bij de fabrikanten helpen ons om de pashmina’s tegen een lage prijs te kunnen aanbieden.

 

poldi